KAIP ORGANIZUOTI BŪSTO APŽIŪRAS.

TINKAMAI ORGANIZUOTA BŪSTO APŽIŪRA – SĖKMINGA KOMUNIKACIJA SU POTENCIALIU PIRKĖJU

Svarbu, kad pats pirkėjas priimtų sprendimą pirkti jūsų siūlomą nekilnojamąjį turtą, o ne įkyriai įkalbėtas tai padaryti. Jeigu pirkėjas ne savo noru priims sprendimą, jis bet kuriuo metu iki sandorio sudarymo gali apsigalvoti. Bus sugaištas laikas, pasiruošta parduoti turtą, o sandoris galiausiai neįvyks. Svarbiausia jūsų užduotis – mandagiai ir maloniai priimti pirkėją ir atsakyti į visus jam rūpimus klausimus. Parduodamo turto apžiūrai skirkite bent valandą. Neskubinkite atėjusių turto apžiūrėti pirkėjų, nesakykite, kad turite mažai laiko ir neskubinkite jų apsispręsti. Atėjus pirkėjui, pasiteiraukite, kaip jam labiau patiktų apžiūrėti perkamą turtą: ar jis iš pradžių norėtų pasižvalgyti po būstą ir paskui jūsų paklausinėti jį dominančių dalykų, ar nori, kad jūs papasakotumėte apie savo būstą kartu jį apžiūrint. Svarbu gerbti kliento pasirinkimą ir nepiršti savo nuomonės bei jokiu būdu nepersistengti giriant parduodamą būstą. Atrodysite įkyrus ir taip nuteiksite pirkėją priešiškai. Jeigu pirkėjas nori pats apžiūrėti būstą ir tik paskui pasiteirauti tam tikrų dalykų, tokiu atveju geriausia tik išsamiai atsakinėti į jo klausimus bei trumpai atkreipti dėmesį į svarbius parduodamo turto akcentus, kurių pirkėjas nepaklausė ar galėjo nepastebėti, pavyzdžiui, remontui naudotų medžiagų kokybė, neseniai atnaujinta buitinė technika, nauja šildymo sistema ir pan. Jei pirkėjas nori, kad jam būstą pristatytumėte, pirmiausia pradėkite nuo nedidelių privalumų, o svarbiausius palikite pokalbio pabaigai. Čia pravers jūsų žinios apie pirkėjo prioritetus ir lūkesčius, kuriuos galite išsiaiškinti dar telefoninio pokalbio metu. O jam atvykus, jau žinosite, kokius turto privalumus ir trūkumus įvardyti, ką akcentuoti apžiūros metu. O gal jau telefoninio pokalbio metu paaiškės, kad jūsų parduodamas būstas neatitinka pirkėjo turimų poreikių. Be to, reikėtų apgalvoti ir tuos atvejus, kai sulauksite nemandagių ir įžūlių pirkėjų. Tuomet stenkitės išlikti ramus ir nereaguoti į piktas replikas ar pakeltą bendravimo toną. Tai ypač aktualu, kai kalbama apie būsto trūkumus. Be abejo, visus smulkius būsto trūkumus geriausia pašalinti iki apžiūrų. Vis dėlto, jei yra trūkumų, kurių jūs pašalinti negalite, paverskite juos privalumais arba pasiūlykite pirkėjui sprendimą. Pavyzdžiui, jei nėra arti parduotuvės, nurodykite, kuri patogiausiai pasiekiama iš šios vietos, jeigu pirkėjas turi automobilį, arba nurodykite, kokiu viešuoju transportu patogiausia būtų nuvykti į artimiausią parduotuvę, kur yra viešojo transporto stotelė; jeigu sudėtinga pastatyti automobilį šalia namų, patarkite, kur būtų galima jį saugiai palikti kurioje nors kitoje vietoje, o pasivaikščiojimas nuo automobilio iki namų ir atvirkščiai tik prisideda prie sveikesnio ir aktyvesnio gyvenimo būdo. Svarbiausia niekada neslėpkite trūkumų, nes galite patirti didelių nuostolių, jei sandoris žlugs paskutinę minutę. Būkite nuoširdus ir atviras, nes tai suteiks jums didelį pranašumą prieš kitus pardavėjus. Po apžiūros pasistenkite sužinoti, kas pirkėjui patiko, o kas – ne. Sukaupta informacija padės ištaisyti dar jūsų nepastebėtus trūkumus iki kitų apžiūrų.
O iki kol atsiras pirkėjų ir jie norės atvykti apžiūrėti parduodamo turto, sutvarkykite savo namus, kad juose būtų ne tik švaru, tvarkinga, bet ir nesimėtytų asmeniniai daiktai, kurių buvimas ne savo vietose gali pirkėjui sukelti neigiamų emocijų. O šios tikrai prisidės prie to, kad nepasirinktų įsigyti jūsų turto. Pirkėjas parduodamą būstą ateina apžiūrėti kaip savo galimus namus, todėl netvarka, išmėtyti asmeniniai pardavėjo daiktai leis pasijusti svetimoje erdvėje, kurioje jam nėra vietos.
Visada turėkite pasidėję dokumentus kur nors netoliese, kad galėtumėte pirkėjui juos parodyti ir atsakyti į įvairius klausimus, susijusius su parduodamu būstu. Dokumentai turi būti tvarkingi, iki galo parengti, visi būsto keitimai turi būti įforminti plane, kad pirkėjui nusprendus pirkti parduodamą turtą, nekiltų kliūčių. Svarbu turėti susijusių su parduodamu būstu mokesčių sąskaitas, kurias pirkėjai dažnai nori pamatyti.
Be minėtųjų, paprastai pirkėjus domina kuo įvairiausi dalykai, tad būkite kantrus atsakinėdamas į jų klausimus. Priešingu atveju jūs prarasite ne vieną galimybę parduoti savo nekilnojamąjį turtą. Būkite pasirengę atsakyti, kiek ir kur yra automobilio statymo vieta (-os), kokia kaimynystė, kokia elektros instaliacijos, vamzdynų būklė, ar yra galimybė pasirinkti interneto, kabelinės televizijos tiekėjus ir pan.
Jei jums reikia konsultacijos, patarimo ar norite sužinoti daugiau informacijos apie nekilnojamojo turto pirkimo ar pardavimo procesą, kreipkitės patarimo į nekilnojamojo turto brokerį. Patyręs specialistas suteiks jums reikalingą informaciją ir atsakys į visus jūsų klausimus.​

Eimantas kačinskas
Sertifikuotas Intaa Nt Ekspertas​

Paskambinkite

+370 616 06201

Parašykite

eimantas.kacinskas@capital.lt

Užsukite

Konstitucijos pr. 23 Vilnius 08106

Close Menu